Artykuł

lis 07 2011
0

Aplikacja tygodnia: Doit.im Pro

Ostatnimi czasy, w polskiej blogosferze wiele można przeczytać na temat metody Getting Things Done autorstwa Davida Allena. Głównym celem tej metody, jest zwiększanie naszej produktywności poprzez odpowiednie opisywanie i selekcjonowanie zadań, które musimy wykonać - oczywiście jest to bardzo daleko idące uproszczenie, ale nie o samej metodzie jest ten wpis.

Według założeń GTD, wszystkie czynności, które tylko przyjdą nam do głowy, powinniśmy zapisywać i w wolnej chwili, a najlepiej w specjalnie wyznaczonych sesjach - porządkować zgromadzone zadania i planować kolejne ruchy. Metoda ta nie jest taka prosta, jak się z pozoru wydaje, a sam Allen wydał już na ten temat kilka książek.

W dzisiejszym wpisie, chciałbym zaprezentować świetną aplikację, która pozwala się odnaleźć w świecie GTD. Tą aplikacją jest Doit.im.

Opis

Kilka tygodni temu, opisywałem aplikację Lista zadań Astrid, które umożliwiała tworzenie listy typu TODO. Pisałem w tym momencie, że można tą aplikację wykorzystać do implementacji GTD. Po tym jak zobaczyłem Doit.im w akcji, postanowiłem jednak zrezygnować z Astrida. Tytułowa aplikacja, jest stworzona dla GTD, ma świetny interfejs, a jedyną jej bolączką jest brak polskiego tłumaczenia - jak dla mnie, da się to przeżyć:)

Po uruchomieniu aplikacji, powinniśmy skonfigurować/założyć nasze konto. Miłym akcentem ze strony autorów, jest możliwość logowania się do aplikacji z poziomu konta Google (po odpowiednim uwierzytelnieniu) i z tej opcji właśnie skrzętnie skorzystałem.

Po założeniu konta, ewentualnie zalogowaniu się przez konto Google, oprócz dostępu do konta w aplikacji, będziemy mogli logować się również do webowej wersji aplikacji. Cloud Computing pełną gębą - czyli standard dzisiejszych czasów:)

Jak już załatwimy wszystkie formalności, naszym oczom ukaże się świetny pulpit aplikacji z wszystkimi ważnymi opcjami dostępnymi w jednym miejscu.

Przyjrzyjmy się im zatem po kolei:

  • Inbox - miejsce, do którego trafiają nieskategoryzowane nowe zadania. Jest to dobre miejsce, jeśli chcemy jakieś zadanie zapisać w szybki sposób, żeby np. o nim nie zapomnieć, a dopiero później przypisać do odpowiednich kontekstów/projektów. Jako, że z folderu Inbox, szybko możemy zrobić mały śmietnik, powinniśmy regularnie go monitorować
  • Today - drugie po Inboxie najważniejsze miejsce do którego powinniśmy zaglądać. W tym miejscu, znajdziemy zadania, które przeznaczyliśmy do realizacji na dzień dzisiejszy i to one stają się naszym priorytetem
  • Next - zadania do wykonania w bliskiej przyszłości, jednak bez dokładnego terminu
  • Tomorrow - zadania do wykonania w dniu jutrzejszym. Dzięki tej kategorii, łatwiej zaplanować kolejny dzień
  • Scheduled - zadania zaplanowane z konkretną datą
  • Someday - zadania do wykonania pewnego dnia, bez konkretnego terminu, być może jakieś przyszłe projekty itp.
  • Context - zadania pogrupowane według kontekstów. Konteksty ustalamy według własnych potrzeb. Częste konteksty to np. Email, Telefon, Dom, Praca, Miasto itp. Dlatego też, jeśli np. planujemy wizytę na mieście, warto rozważyć realizację zadań z tego właśnie kontekstu. Doit.im umożliwia nam to w bardzo prosty sposób
  • Projects - zadania posortowane według projektów. Np. u mnie założyłem projekt Alt Control Delete jako blog, projekt Multime jako moja aplikacja itp.
  • Waiting - zadania oczekujące np. na zakończenie innych zadań

Oprócz tego, z pulpitu możemy podejrzeć zadania zakończone oraz te, które trafiły do kosza.

Oczywiście w mobilnej wersji aplikacji, możemy również dodawać nowe zadania z uwzględnieniem wszystkich wyżej wymienionych informacji (kontekstów, projektów itp.).

Jeśli dla tworzonego przez nas zadania nie zostanie wyznaczony termin jego realizacji, to trafi ono do folderu Inbox - zgodnie z tym co pisałem wcześniej. Wszystkie zadania stworzone w telefonie (i odwrotnie) synchronizowane są z naszym kontem i możemy je również edytować z poziomu przeglądarki.

Dzięki temu, listę zadań aktualizujemy w dogodnym przez nas momencie i na tym urządzeniu, które mamy akurat pod ręką. Wszystko synchronizuje się w chmurze. Dodatkową atrakcją, jest możliwość synchronizacji z kalendarzem Google (jeśli komuś jeszcze mało synchronizacji). Jeśli zdecydujemy się na te opcję, wszystkie nowe zadania z wyznaczonym terminem realizacji, pojawią się w naszym kalendarzu:)

Podsumowanie

Generalnie, ciężko mi się przyczepić do czegokolwiek poza brakiem polskiego języka a i to jest czepianie się na siłę (nie ma to jakiś wielkich i skomplikowanych połaci tekstu). Aplikacja jest świetnie dopracowana i towarzyszy mi każdego dnia w mojej codziennej egzystencji, skutecznie odciążając umysł od zapamiętywania kolejnych zadań. Dodatkowym smaczkiem aplikacji, są dwa widgety:

  • Kalendarz
  • Widget z listą zadań na dziś i jutro

Informacje zbiorcze

  • Cena: darmowa
  • Język polski: Nie
  • Wymagania systemowe: Android 1.6 lub nowszy
  • Market URL: Doit.im Pro
  • Konfiguracja testowa: HTC Desire HD, Rom: Android Revolution HD 6.1.4 - Android 2.3.5

Jeśli podobał Ci się ten wpis, być może zainteresują Cię inny wpisy z serii aplikacja tygodnia oraz wpisy z cyklu Ciekawe i użyteczne aplikacje na Androida oznaczone tagiem CiU.

Data ostatniej modyfikacji: 24.08.2012, 08:47.

Podoba Ci się ten wpis? Powiedz o tym innym!

Send to Kindle

Komentarze

blog comments powered by Disqus