Artykuł

futuramo.com futuramo.com
kwi 05 2017
0

Futuramo - godna uwagi, polska platforma do współpracy

W ostatnim czasie bardzo mocno rozwijają się narzędzia do współpracy w grupie. Sukces Slacka, intensywny rozwój pakietu biurowego od Google, czy też ostatnia premiera Microsoft Teams pokazują, że jest na tym polu spory potencjał do zagospodarowania. Okazuje się również, że nawet na naszym rodzimym rynku dzieje się coś ciekawego, czego przykładem jest nowa, bardzo dobrze zapowiadająca się platforma do pracy grupowej Futuramo, rozwijana przez krakowską firmę Modulus.

Futuramo

Futuramo to nowo powstała platforma do pracy grupowej, a tak właściwie jej serce, ponieważ rozwiązanie krakowskiej firmy jest tak naprawdę bazowym produktem dla użytkownika, w którym może on zarządzać:

  • Organizacją (firmą) dla której został założone konto Futuramo
  • Klientami naszej firmy
  • Projektami przypisanymi do klientów (zawsze najpierw określamy klienta, a później projekt dla niego)
  • Użytkownikami systemu (zakładanie, edytowanie, usuwanie, zarządzanie licencjami)

Możliwości, które oferuje nam panel administracyjny, są całkiem spore, a na szczególny plus z pewnością zasługują wszelkiej maści filtry dostępne na każdym z ekranów. Za ich pomocą możemy filtrować np. klientów po dacie ich dodania, czy też projekty na bazie ich statusu, przypisanego użytkownika, a także klienta. Futuramo na każdym kroku stara się nam dostarczyć sporą liczbę filtrów i statystyk.

Na osobny akapit zasługuje panel zarządzania użytkownikami, w którym to możemy administrować istniejącymi użytkownikami, przydzielać im licencje oraz zapraszać nowych do świeżo utworzonej organizacji.

Wcześniej napisałem, że Futuramo jest sercem i tak jest w istocie, ponieważ jest to początek większej całości. Skonfigurowanych w tym miejscu użytkowników, klientów oraz projekty, można użyć w aplikacjach, które funkcjonują w ekosystemie Futuramo i mają pełny dostęp do danych utworzonych i zgromadzonych w głównej części platformy. Na dzień pisania tego wpisu mamy dwie takie aplikacje:

Z każdej z nich możecie skorzystać za darmo, w przypadku gdy Wasza organizacja nie przekracza trzech użytkowników. W przeciwnym przypadku można skorzystać z atrakcyjnych planów cenowych dla płatnej subskrypcji.

Tutaj ważna uwaga. Futuramo ma bardzo ciekawe podejście, ponieważ stosuje osobne subskrypcje per aplikacja (główna platforma dostępna jest bez ograniczeń). Dzięki takiemu rozwiązaniu, możemy rozsądniej zarządzać użytkownikami i licencjami. Przykładowo w sytuacji gdy z aplikacji Time Tracker będzie musiało korzystać tylko 5 użytkowników, natomiast z Visual Tickets 10 użytkowników, to nic nie stoi na przeszkodzie by kupić licencje z innym wolumenem dla obu tych produktów. Dzięki temu nasza firma osiągnie większe oszczędności, a zakupione licencje będą faktycznie wykorzystane. Może się również okazać, że dzięki takiemu zabiegowi dla wybranego produktu może wystarczyć licencja darmowa.

Time Tracker

Time Tracker to narzędzie do logowania czasu. Dzięki danym wprowadzonym w Futuramo, możemy tutaj wybrać klienta, projekt oraz zalogować czas nad przepracowanym zadaniem. Możliwe jest również zalogowanie dodatkowego czasu w sytuacji gdy zadanie jest realizowane etapami. W tym celu wystarczy wybrać określony task na liście i skorzystać z odpowiedniej ikonki. Time Tracker oferuje również wbudowany w system licznik czasu. Wystarczy tylko kliknąć na odpowiednią ikonkę w momencie rozpoczęcia oraz zakończenia pracy nad zadaniem, by system sam wyliczył przepracowany nad nim czas.

Dokładne statystyki pracy nad wszystkimi zadaniami, dostępne są na osobnym ekranie statystyk, który posiada rozwinięte opcje filtrowania danych.

Visual Tickets

Visual Tickets to aplikacja do zgłaszania i obsługi tytułowych ticketów, czyli zgłoszeń różnych zadań/problemów. Dla każdego ticketu możemy określić jego priorytet, rodzaj, przypisać dedykowaną osobę, projekt, estymację i wiele, wiele innych. Możliwe jest również określanie statusu zadania i przechodzenie pomiędzy poszczególnymi jego etapami. Od zgłoszenia po zamknięcie. Otrzymujemy w tym miejscu kompletne narzędzie do zgłaszania i obsługi ticketów w naszym zespole.

Wpis powstał w ramach umowy partnerskiej z Twórcą platformy Futuramo.

Data ostatniej modyfikacji: 05.04.2017, 16:04.

Podoba Ci się ten wpis? Powiedz o tym innym!

Send to Kindle

Komentarze

blog comments powered by Disqus