Artykuł

cze 04 2012
0

Aplikacja tygodnia: Match a Shape

Wszystkie dotychczasowe wpisy z cyklu Aplikacja tygodnia, dotyczyły tylko i wyłącznie aplikacji, dziś postanowiłem zmienić tą zasadę i w ramach cyklu pojawi się również gra. Staram się by wpisy były w miarę unikalne na tle coraz liczniejszej konkurencji w sieci i czasem po prostu ciężko znaleźć dobrą i unikatową na dany moment pisania wpisu aplikację, dlatego też w ramach cyklu, od teraz pojawią się również gry.

Na pierwszy rzut, idzie nowa gra od grupy Infor IT. Ich aplikacje już nie raz pojawiły się na łamach tego bloga. Informacje dostałem wprost od producenta.

Uprzedzając ewentualne pytanie, jakie pojawiły się choćby przy okazji komentarza do tego wpisu, nie jest to wpis sponsorowany (jeśli jakikolwiek się taki pojawi na łamach ACD, na pewno będzie dobrze oznaczony). Dla przypomnienia każdy z Was może podesłać informacje o jakiejkolwiek swojej/nieswojej aplikacji, a teraz także grze. Jeśli będzie ciekawa i nie będzie się ograniczać do jednego-dwóch ekranów, to z pewnością ją opiszę w miarę możliwości;)

Po trochę przydługim i odbiegającym odrobinę od tematu wstępie, zapraszam do recenzji:)

Opis

Match'A'Shape to nowa gra od dobrze znanego czytelnikom Alt Control Delete polskiego studia Infor IT. Sama idea gry jest bardzo prosta i na dobrą sprawę sam tytuł wyjaśnia ją doskonale. Naszym zadaniem jest po prostu dopasowanie określonego przez twórców na danym poziomie kształtu. Gra polega na odpowiednim obracaniu cztero-elementowych bloków. W przypadku pierwszych poziomów, cel ten można osiągnąć bardzo, jednak im dalej, tym poziom skomplikowania staje się coraz większy.

W samej grze znajdują się trzy grupy poziomów. Pierwszy domyślny zestaw dostępny jest za darmo, kolejne dwa możemy dokupić z poziomu gry (ceny wynoszą kilka złotych).

Za każdy rozwiązany poziom możemy dostać maksymalnie trzy gwiazdki. O liczbie przyznanych gwiazdek decyduje ilość wykonanych kroków (im mniej tym lepiej) oraz czas rozwiązania danego poziomu (również im mniej tym lepiej). Po rozwiązaniu danego poziomu, możemy przejść do kolejnego, lub też podzielić się naszym wynikiem za pomocą specjalnej Facebookowej aplikacji dedykowanej Match'A'Shape właśnie. Wcześniej należy skonfigurować jednak dostęp do Facebooka, korzystając z ustawień aplikacji.

Tym oto sposobem, docieramy do końca opisu, czyli standardowo do ekranu ustawień. Tutaj jak wspomniałem przed chwilą, można autoryzować Facebookową aplikację oraz włączyć, bądź wyłączyć dźwięki i wibracje.

Podsumowanie

Gra Match'A'Shape nie realizuje jakiegoś odkrywczego i nowatorskiego pomysłu na rozrywkę, ale muszę przyznać, że podczas przeprowadzanych przeze mnie testów grało mi się naprawdę przyjemnie. Ogromną zaletą gry jest wbrew pozorom jej prostota. Nie potrzeba tutaj wiele czasu i pograć można sobie pograć nie jako z doskoku, a układanie coraz bardziej wyrafinowanych kształtów po prostu wciąga. Szata graficzna jest na przyzwoitym poziomie.

Jeśli można by się do czegoś przyczepić, to może to być np. brak polskiego języka. Wiem, że konstrukcja gry jest bardzo proste, że z pewnością nawet kilkuletnie dziecko by sobie z nią poradziło, ale zaczyna nam się wykształcać pewien dziwny trend, w którym to aplikacje/gry pisane przez Polaków, pozbawione są polskiego języka (ostatnio opisywałem np. polski Solid Explorer).

Mała jest również ilość darmowych poziomów, miejmy nadzieje, że być może kolejne aktualizacje zwiększą tę liczbę.

Generalnie jednak rzecz biorąc, podsumowując wszystkie za i przeciw, wydaje mi się, że warto dać szansę tej grze, tym bardziej że do pewnego etapu można zrobić to całkowicie za darmo;)

Informacje zbiorcze

  • Cena: darmowa
  • Język polski: Nie
  • Wymagania systemowe: Android 2.1 lub nowszy
  • Google Play: Match'A'Shape
  • Konfiguracja testowa: HTC Desire HD, Rom: Primo-S 3.4 - Android 4.0.3

Jeśli podobał Ci się ten wpis, być może zainteresują Cię inne wpisy z serii aplikacja tygodnia oraz wpisy z cyklu Ciekawe i użyteczne aplikacje na Androida oznaczone tagiem CiU.

Data ostatniej modyfikacji: 05.06.2012, 12:26.

Komentarze

blog comments powered by Disqus