Artykuł

kwi 18 2010
0

TeamViewer - zdalny pulpit dla każdego

Korzystając z komputera, niejednokrotnie zdarza nam się sytuacja problematyczna, w której prosimy kogoś o pomoc, np. dobrego znajomego. Czasem bywa też odwrotnie, że to my pomagamy komuś innemu w komputerowych problemach, albo chcemy coś zaprezentować. W tym przypadku z pomocą często przychodzi tzw. pulpit zdalny, lub specjalne przeznaczone do tego celu aplikacje. Niestety w tym momencie mogą pojawić się trudności. Należy zadbać o odpowiednią konfigurację sieci, ustawienia firewalla, posiadać podobne systemy (w przypadku wykorzystania narzędzi systemowych). Na szczęście jest aplikacja TeamViewer, która potrafi poradzić sobie z tymi problemami (aplikacja jest darmowa dla użytku niekomercyjnego).

Czym jest TeamViewer

TeamViewer jest aplikacją pozwalającą na szybkie i bezproblemowe łączenie się z innymi komputerami przez pulpit zdalny. Istotną zaletą tej aplikacji jest, że jest ona w stanie sobie poradzić z większością problemów, które można spotkać w tego typu aplikacjach. Dzięki TeamViewerowi możemy bezproblemowo korzystać ze zdalnego wsparcia będąc w sieci wewnętrznej, nie musimy mieszać w ustawieniach usług sieciowych, czy też grzebać w ustawieniach portów w firewallu.

Istotną zaletą aplikacji, jest jej wieloplatformowość. W tej chwili obsługiwane są następujące platformy:

  • Windows
  • Linux (obsługa tego systemu została dodana w ostatnich dniach)
  • Mac
  • iPhone

Aplikacje można pobrać z tej strony.

TeamViewer umożliwia oczywiście łączenie się klientów z różnych systemów. Niewątpliwie ciekawą atrakcją jest obsługa iPhona, która wielu użytkownikom może umożliwić zdalne sterowanie swoim prywatnym komputerem z oddali.

Ostatnią z zalet, o których chciałem wspomnieć, jest możliwość użytkowania aplikacji TeamViewer (testowane w wersji dla Windows) bez instalacji. Po uruchomieniu programu, możemy zdecydować czy chcemy zainstalować aplikację, czy tylko uruchomić.

TeamViewer - wykorzystanie aplikacji w praktyce

Komunikacja w TeamViewer odbywa się przy użyciu serwerów pośredniczących producenta. Pozwala to na ominięcie wielu poważnych barier, o których napisałem wyżej. Każdy z użytkowników aplikacji posiada swój unikalny identyfikator oraz hasło (pin), które jest resetowany przy każdej sesji.

Aby się połączyć z drugim użytkownikiem, musi on nam podać swój identyfikator oraz pin (dane dostępne zawsze w lewej części okna - panel Czekaj na sesję). Użytkownik udzielający zdalnego wsparcia wprowadza identyfikator w prawej części okna, a następnie wybiera typ połączenia z listy dostępnych:

  • Zdalne wsparcie - najczęściej wybierana opcja - klasyczny zdalny pulpit
  • Prezentacja - tryb umożliwiający prowadzenie zdalnych prezentacji
  • Transfer pliku - możliwość wysyłania plików do naszego partnera
  • VPN - tryb VPN (czytaj również o Hamachi)

Następnie naciskamy przycisk Połącz z partnerem, wprowadzamy hasło i uzyskujemy połączenie. Jeśli to my jesteśmy osobą, do której następuje łączenie, nasza rola sprowadza się do udostępnienia identyfikatora oraz hasła drugiej osobie.

Data ostatniej modyfikacji: 09.03.2012, 22:33.

Komentarze

blog comments powered by Disqus