Artykuł

freeimages.com freeimages.com
lis 17 2014
0

TwoDots - kropki wróciły i mają się świetnie

W ostatnich latach dość mocno zmienił się sposób monetaryzacji aplikacji, usług oraz gier. Kiedyś program kupowaliśmy raz i bardzo często była to licencja dożywotnia (wyjątek od zawsze stanowiły aplikacje antywirusowe). Dziś aplikacje coraz częściej transformują się w usługi, za które pobierane są cykliczne opłaty abonamentowe.

Do pewnych zmian doszło również w świecie gier. Te z kolei coraz częściej dostępne są za darmo w modelu Free-to-play, który niestety bardzo często magicznie ewoluuje w Pay-to-win. W praktyce aby wygrać, musimy zapłacić dość spore pieniądze, które rozłożone są na dziesiątki małych mikropłatności. Z punktu widzenia dewelopera jest to świetna sprawa, z punktu widzenia konsumenta, nie do końca...

Dlaczego jednak o tym wszystkim piszę? Ano dlatego, że tytułowa gra TwoDots, należy właśnie do gatunku F2P. Na szczęście w tym przypadku naprawdę można się obejść bez pieniędzy, a przez długi czas nawet nie wiedziałem, że mogą one być w tym przypadku przydatne;-)

Opis

Pierwszą część gry Dots w wersji na Androida opisywałem w czerwcu, od tego czasu minęło niespełna 6 miesięcy i w końcu doczekaliśmy się wersji drugiej (wcześniej debiutowała ona na iOS).

TwoDots (bo tak właśnie nazywa się druga część tej gry) przenosi podstawowe mechanizmy z części pierwszej, ale jednocześnie upraszcza sama rozgrywką. Plansza z kropkami staje się centralnym elementem rozgrywki, wszystkie pozostałe elementy zostały zepchnięte do górnej i dolnej krawędzi. W moim odczuciu jest dużo przejrzyściej. Same reguły nie zmieniły się znacząco. Wciąż łączymy kropki (min. 2 jednego koloru), możemy również robić kwadraty, które kasują wszystkie kulki jednego koloru.

Nowa gra mniejszy nacisk stawia również na pomagajki, które teraz przybrały postać magicznych pudełek z losową zawartością. Odnoszę również wrażenie, że mikropłatności zostały znacznie ograniczone. W pierwszej części pojawiały się one praktycznie już na samym początku rozgrywki, w tej edycji pierwszy raz w ogóle zauważyłem je gdzieś w okolicy 14 poziomu. Jak na mój gust jest to więc mimo wszystko bardziej F2P niż P2W;-)

Na szczególną uwagę zasługuję interfejs samej gry, który jest ładny, czytelny i przejrzysty. Mamy tutaj znaczący postęp w stosunku do części pierwszej. Generalnie w moim odczuciu, większość zmian wyszła tej grze na dobre. Jedyną rzeczą, która mnie martwi, jest zużycie baterii. Po 10-15 minutach rozgrywki, gra potrafi wciągnąć ponad 10% baterii. Jest to strasznie dużo, szczególnie gdy mówimy o grze w której naszym zadaniem jest łączenie kropek. Ewidentnie przydałaby się tutaj jakaś optymalizacja...

Podsumowanie

TwoDots wydaje się być całkiem udaną kontynuacją hitu sprzed kilku miesięcy. Wiele elementów zostało poprawionych, dodano pewne nowe akcenty i poziomy. Wszystkie te zmiany wyszły rozrywce na plus, o czym pisałem już wcześniej.

Jeśli graliście w poprzednią część tej gry, z pewnością nie będziecie zawiedzeni. Jeśli nie, to polecam spróbować, tym bardziej że samą grę możecie pobrać za darmo, a i przy odrobinie wprawy, nie powinniście w ogóle odczuć obecności mikropłatności;-)

Tym razem zasłużone 3 gwiazdki.

Informacje zbiorcze

  • Wymagania: Android 4.0 lub nowszy
  • Testowano na: Samsung Galaxy Note 3, Android 4.4.2
  • Język polski: Nie
  • Cena: darmowa + mikropłatności (F2P)
  • Google Play: TwoDots
  • Rekomendacja:

***/***

Szukasz ciekawych i przydatnych aplikacji na Androida/WP? Sprawdź inne posty z kategorii aplikacja tygodnia.

Znasz dobrą aplikację mobilną? yDaj mi o niej znać!

Komentarze

blog comments powered by Disqus